Pomoc FAQ

Ogólne

  1. Co to jest Fotosik?

Fotosik.pl jest portalem służącym do hostingu zdjęć, który łączy społeczność pasjonatów fotografii.

  1. Co to jest Fotosik Manager?

Fotosik Manager jest to aplikacja dedykowana dla użytkowników systemu operacyjnego Windows służąca do łatwego przesyłania zdjęć na serwis Fotosik.pl

  1. Czy muszę być zarejestrowany żeby korzystać z serwisu?

Aby wgrać obrazek rejestracja nie jest konieczna, ale posiadanie konta  w serwisie Fotosik.pl umożliwia administrowanie dodanych treści, możliwość edytowania i usuwania przesłanych plików, a także dostęp do statystyk, transferu, zajętej przestrzeni itp.

  1. Czym różni się użytkownik Premium od normalnego użytkownika?

Status „darmowego użytkownika” posiada każda z osób, które się zarejestrowały. Aby cieszyć się dodatkowymi przywilejami jak możliwość wgrywania zdjęcia w pełnym formacie, posiadać zwiększony transfer lub móc w pełni korzystać z narzędzi aukcyjnych należy kupić wybrany rodzaj abonamentu. Porównanie ofert abonamentowych znajduję się w zakładce Płatności.

  1. Jak dodać pierwsze zdjęcie/album?

Dodawanie zdjęć/albumów na portalu Fotosik.pl jest rzeczą bardzo prostą! Przycisk dodaj zdjęcie znajduje się w górnej belce strony.

Bez tytułu

Następnym krokiem jest wybranie z przestrzeni naszego komputera zdjęć, które chcemy przesłać.

2Po lewej stronie znajdziemy opcję dotyczące przesyłania zdjęć. Możemy umieścić je w istniejącym już albumie lub utworzyć nowy. Opcję skalowania wgranego zdjęcia pozwala na zmianę wielkości przesłanego obrazu. 

  1. Jak pobrać adres obrazka?

Pobieranie kodu obrazka odbywa się poprzez naciśnięcie wskazanej niżej ikony z menu wyświetlanego pod przesłanym zdjęciem.

3

Po pojawieniu się okna możemy wybrać rodzaj kodu (zależny od miejsca gdzie chcemy je umieścić), rozmiar zdjęcia oraz rodzaj akcji wykonywanej po kliknięciu na zdjęcie w innym serwisie.

 4 

  1. Jak przypomnieć hasło?

Aby przypomnieć hasło należy przejść do strony logowania, a następnie nacisnąć przycisk przypomnienia hasła.

 5

 

  1. Zarejestrowałam się do serwisu, jednak w skrzynce mailowej nadal nie mam linku aktywacyjnego. Co zrobić?

Aby wysłać ponownie link aktywacyjny należy przejść na stronę logowania i nacisnąć przycisk „Wyślij ponownie link aktywacyjny”.  Możliwe jest też,  że wiadomość email trafiła do folderu SPAM.

6

  1. Ktoś użył mojego zdjęcia bez mojej wiedzy? Co zrobić?

Gdy  Twoje zdjęcia zostały użyte bez zgody skontaktuj się z nami poprzez adres email: kontakt@fotosik.pl z linkami do łamiących regulamin pozycji. Lub zgłoś nadużycie klikając ikonę wykrzyknika pod danym zdjęciem

7


Płatności

  1. Co to jest abonament?

Wykupienie abonamentu, w zależności od rodzaju, pozwala użytkownikowi na cieszenie się większym miesięcznym limitem transferu zewnętrznego, możliwością przesyłania zdjęć o większym rozmiarze, zwiększonym limitem przesyłania zdjęć jednocześnie czy dodatkowymi bonusami m.in. brakiem reklam lub narzędziami aukcyjnymi. Szczegółowy opis oferty abonamentowej znajduję się w zakładce Płatności.

  1. Co to jest transfer?

Transfer odpowiada za obecność zdjęć tylko na stronach zewnętrznych, ponieważ ruch na portalu Fotosik.pl jest darmowy. Aby zwiększyć wielkość pakietu transferowego należy wejść w zakładkę Płatności, a następnie wybrać Kup pakiet transferowy o wielkości dopasowanej do naszych potrzeb.

  1. Nie dodaje nowych zdjęć, a mimo to ilość mojego transferu maleje. Dlaczego?

Czynnikiem wpływającym na wykorzystanie transferu nie jest ilość oraz wielkość przesyłanych plików. Malejąca ilość transferu jest spowodowana ruchem na stronach zewnętrznych (wyświetleniem zdjęć).

  1. Czym różnią się abonamenty?

W chwili obecnej serwis Fotosik.pl oferuje 4 rodzaje abonamentu, przy czym abonament darmowy posiada każdy zarejestrowany w portalu użytkownik. Cechy wyróżniające każdego z abonamentów znajdują się poniżej.

Bez tytułuabo

  1. Czy istnieje inna forma płatności niż Dotpay?

Dotpay jest obecnie jedyną formą płatności, za pośrednictwem której jest możliwe doładowanie transferu lub zakup abonamentu. Dotpay obsługuje przelewy błyskawiczne, płatności kartą kredytową, za jego pośrednictwem możesz także wygenerować bloczek przelewu do zrealizowania na poczcie lub w banku. Niektóre płatności dostępne są także za pośrednictwem kodu SMS.

  1. Doładowałem transfer, jednak moje zdjęcia są nadal niedostępne. Dlaczego?

Zwykle zaktualizowanie informacji na profilu i odblokowanie zdjęć może trwać od kilku do kilkunastu minut w zależności od liczby zdjęć użytkownika.

  1. Mam abonament aukcyjny, jednak moje zdjęcia nie wyświetlają się na aukcjach. Co zrobić?

Przyczyną może być wykorzystany pakiet transferowy. Gdy jest on nadal dostępny prosimy o kontakt na adres email: kontakt@fotosik.pl


Profil użytkownika

  1.  Moje zdjęcia zostały zablokowane. Dlaczego?

Przyczyną zablokowania zdjęć jest wykorzystanie limitu transferu. Aby ponownie wykupić transfer należy przejść do zakładki Płatności – Kup pakiet transferowy i z podanej oferty wybrać pakiet spełniający oczekiwania lub zaczekać do kolejnego miesiąca rozliczeniowego.

  1. Czy mogę zmienić status zdjęcia/albumu na prywatny lub dodać ograniczenia wiekowe?

Użytkownicy mogą zmienić status zarówno zdjęcia, jak i albumu na prywatny. Możliwe jest również włączenie filtru uwzględniającego wiek osoby, która chcę obejrzeć plik.

9 

  1. Czy mogę wyłączyć/włączyć opcje komentowania/oceniania zdjęcia?

Opcja wyłączania ocen oraz komentarzy jest dostępna. Należy zaznaczyć wybrane pola wskazane poniżej, znajdujące się obok zdjęcia, co do którego chcemy dokonać zmian.

 

  1. Co to jest generator galerii?

Generator galerii jest to narzędzie przeznaczone dla użytkowników posiadających abonament aukcyjny pozwalający na możliwość zmiany i zapamiętania wyglądu galerii, zarządzaniem galeriami, tworzeniem szablonów galerii, archiwum stworzonych galerii. Więcej informacji o generatorze galerii znajduję się pod linkiem GENERATOR GALERII

  1. Co to są panele aukcyjne?

Panele aukcyjne są jednym z narzędzi oferowanych dla użytkowników z abonamentem aukcyjnym. Są to galerię służące do prezentacji wybranych przez użytkownika ofert. Dzięki ich umieszczeniu na aukcji pokazujemy  inne wystawione przez nas przedmioty, co prowadzi do ostatecznego zwiększenie sprzedaży.


Działanie portalu

  1. Kto to są zaufani użytkownicy? Jak zostać zaufanym użytkownikiem?

Zaufanym użytkownikiem zostaje osoba, która posiada minimum 20 dodanych zdjęć (brana pod uwagę jest również jakość zdjęć) oraz jest aktywna na portalu co najmniej dwa tygodnie. Zdjęcia zaufanych użytkowników są wyświetlane innym osobą przeglądającym stronę w sekcjach najnowsze oraz ostatnio komentowane. Wyświetlane też będą innym użytkownikom przeglądającym portal w trybie bezpieczeństwa. Aby zostać zaufanym użytkownikiem należy przejść do Społeczność>Użytkownicy>Zaufani Użytkownicy i kliknąć „Zgłoś”.

  1. Co to są FotoPojedynki?

FotoPojedynki to tematyczne konkursy fotograficzne, w których uczestnicy nadsyłają swoje prace na zadany temat, a następnie, poprzez głosowanie, wybierają zwycięzców. W FotoPojedynkach może wziąć udział każda osoba posiadająca konto użytkownika na portalu Fotosik.pl

  1. Czym są najlepsze zdjęcia? Co zrobić żeby moje zdjęcie znalazło się w najlepszych zdjęciach?

Zdjęcia zostają wybrane przez moderatora spośród zgłoszeń przesłanych przez Użytkowników za pośrednictwem poniższej ikony.

 10

  1. Co to są albumy grupowe?

Dzięki funkcji albumów grupowych możliwe jest dodawanie zdjęć przez wielu użytkowników. 

  1. Czym jest Czytelnia?

Czytelnia jest to dział Fotosika, w którym pojawiają się artykuły, informację publikowane przez obsługę serwisu.

  1. Jak dodać zdjęcie do ulubionych?

Zdjęcie można wyróżnić na kilka sposób: poprzez danie mu punktu lub dodania do ulubionych. Pod każdą fotografią znajdują się ikony służące do tego.

11

  1. Podczas przeglądania serwisu napotkałem zdjęcie łamiące regulamin serwisu. Jak zgłosić nadużycie?

Zgłaszanie zdjęć, które łamią regulamin portalu Fotosik.pl odbywa się poprzez naciśnięcie wskazanej niżej ikony. Dzięki zgłoszeniu powodu nasze działanie będzie mogło być jak najbardziej efektywne.

12

  1. Mam problem/spostrzeżenia dotyczące działania serwisu. Gdzie mogę je skierować?

Wszelkie zapytania oraz uwagi należy kierować na adres email: kontakt@fotosik.pl