Zdjęcia i filmy mają duży wpływ na decyzję o zakupie produktu czy skorzystaniu z danej usługi. Na co zatem zwrócić uwagę tak by pomagały rozwijać biznes?
Znaczenie filmów przy decyzji o zakupie
Video na karcie produktu pomoże zwiększyć poziom konwersji. Przeprowadzone badania potwierdzają że:
- połowa kupujących ma wątpliwości czy towar na żywo będzie wyglądał jak na zdjęciach (które mogły być zbyt mocno obrobione itp.)
- 80% kupujących zaznaczyło, że dostępność materiału video na karcie produktu pomaga w podjęciu decyzji o zakupie - dzięki video mogą dowiedzieć się więcej o produkcie i lepiej go poznać
Te wyniki badań nie dziwią. Zobacz jaką popularnością cieszą się w YouTube materiały typu unboxing, czyli filmy gdzie po prostu otwierany jest dany produkt. Jak widzisz, warto włożyć wysiłek w przygotowanie materiałów video. Tym bardziej że możesz je wykorzystać w kilku miejscach:
- w sklepie internetowym, na karcie produktu
- na kanale YouTue
- na Facebooku
- na Instagramie
- inne lokalizacje gdzie jesteś aktywny (np. w ogłoszeniach OLX, Allegro itd.)
Tym sposobem, raz przygotowany film może pomagać w sprzedaży w kilku różnych miejscach, radzi specjalista z agencji carted.pl.
Znaczenie zdjęć przy decyzji o zakupie
Zdjęcia to zazwyczaj pierwszy element oferty na który zwracają uwagę kupujący. Jeśli są zainteresowani to sprawdzają pozostałe informacje i podejmują decyzję o zakupie czy skorzystaniu z usługi. Dlatego co oczywiste warto zadbać o profesjonalne zdjęcia. Często jednak kończy się na zdjęciu produktu na białym tle (w przypadku sklepów) czy też kilkoma zdjęciami biura czy zespołu (w przypadku promocji usług). Można to urozmaicić np. poprzez:
- dodanie zdjęć prezentujących towar w użyciu, w życiu codziennym. Prosty przykład to ubrania - na karcie produktu poza zdjęciem samej garderoby są też zdjęcia modela czy modelki noszących dane ubranie.
- dodanie zdjęcia produktu na tle innego produktu lub w naturalnym otoczeniu - po to by lepiej pokazać wielkość produktu i łatwiej było zobaczyć skalę. W przypadku zdjęć na białym tle często ciężko ocenić jak duży jest produkt.
- dodanie zdjęć z codziennego życia firmy - w przypadku firmy usługowej mogą to być zdjęcia pokazujące realizację usługi w trakcie, w przypadku sklepów zdjęcia pokazujące proces pakowania, wysyłki itd. Wszystko to przekona odwiedzającego, że ma do czynienia z prawdziwym biznesem i zwiększy jego zaufanie i szansę na zakup.
Zdjęcia i filmy w social mediach
Przy układaniu strategii wykorzystania zdjęć warto zastanowić się jakie zdjęcia i filmy chcesz mieć na stronie a jakie w social mediach. Zarówno Facebook i Instagram poza zwykłymi postami dają możliwość dodania historii (stories). W obu tych miejscach możesz dodawać zarówno filmy jak i zdjęcia. Część może być taka sama jak na stronie internetowej, część może być wykonana wyłącznie z myślą o social media. Materiały multimedialne mają dużo większą szansę na zdobycie większych zasięgów, dlatego dobrze jest też mieć strategię dotyczącą ich publikacji w social mediach.
Zdjęcia i filmy jako dodatkowe źródło ruchu
Wspomnieliśmy kilka razy, że zdjęcia i filmy mają wpływ na decyzję zakupowe użytkownika czy nawet na budowę wizerunku firmy. Jest jeszcze jeden aspekt, w którym mogą być pomocne. Za ich pomocą możesz ściągać ruch na stronę:
- W przypadku zdjęć mamy dedykowaną wyszukiwarkę zdjęć (Google Zdjęcia), ale na pewno zauważyłeś, że zdjęcia pojawiają się też w głównej wyszukiwarce przy niektórych zapytaniach
- W przypadku filmów mamy oczywiście YouTube, który jest drugą największą wyszukiwarką po Google. Filmy pojawiają się też w głównej wyszukiwarce, przy niektórych zapytaniach.
To mogą być ważne, dodatkowe kanały ruchu i dotarcia do nowego klienta. Aby zwiększyć na to szanse zadbaj o odpowiednią optymalizację zdjęć i filmów pod kątem SEO (jest w sieci sporo poradników wyjaśniających jak to zrobić).
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!
Zaloguj się