Powiedz to obrazem: jak grafiki mogą wspomóc pozycjonowanie?

W 2017 roku byłoby niemal obrazą tłumaczyć właścicielom firm, że w swoich działaniach marketingowych powinni korzystać z grafik. Z pewnością wszyscy zdajecie sobie sprawę z tego, jak bardzo jest to istotne: ale czy aby na pewno wiecie, dlaczego właściwie tak jest?

Grafiki to znacznie więcej niż tylko ozdoby. Wprost przeciwnie: mogą wspomóc działania w obszarze SEO w stopniu porównywalnym z tym, w jakim robi to tekst. Jak maksymalnie wykorzystać ich możliwości? Jest na to co najmniej pięć dobrych sposobów!

 

  1. Dodawaj podpisy do obrazków

Istnieją badania, które sugerują, że odbiorcy stron chętniej czytają podpisy pod obrazkami, niż główną treść strony. Połączenie interesującej grafiki i ciekawego podpisu może więc być szczególnie cenne, ponieważ, przyciągając uwagę osób przeglądających witrynę, sprawia, że dłużej tam pozostają – a to pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony.

  1. Pomóż i ludziom, i robotom, czyli pamiętaj o kontekście

Jeśli prowadzisz stronę na temat hodowli chomików i pewnego dnia opublikujesz na niej zdjęcie kija golfowego, boty Google'a będą bardzo zdziwione, a to nie pomoże Twoim wysiłkom w zakresie pozycjonowania. Dlatego zawsze dbaj o to, aby wszystkie zdjęcia znajdowały się w odpowiednim dla siebie kontekście, podpisane i zatytułowane w sposób, który nie pozostawia wątpliwości co do ich treści. Zwłaszcza tytuł grafiki może być ważniejszy, niż myślisz: slodki-chomik-syryjski.jpg to o wiele lepszy tytuł niż obrazek2.jpg.

  1. Użyj grafik, by zbudować wewnętrzną strukturę linkowania

Dobrze wiemy, że stworzenie naprawdę dobrej grafiki może kosztować sporo czasu i wysiłku. W tej perspektywie wykorzystanie jej tak po prostu jeden raz wydaje się strasznym marnotrawstwem, prawda? Nie pozwól na to! Wykorzystuj grafiki do budowania linków wewnętrznych: jeżeli, na przykład, stworzyłeś kiedyś wykres i opublikowałeś go na blogu swojej firmy, a potem w jednym z nowych wpisów nawiązujesz do danych przedstawionych na tym wykresie – dodaj link do wykresu.

  1. Nie zacieraj granicy między tekstem a grafiką (bez potrzeby)

W miarę możliwości unikaj dodawania ważnych dla strony treści, takich jak nagłówki, w formie graficznej. Nie tylko nie będą się one wyświetlać wszystkim użytkownikom, ale także mogą nie zostać odczytane przez boty wyszukiwarki. Wszystkie istotne informacje niech będą oparte na tekście.

  1. Wykorzystaj tekst alternatywny

Tekst alternatywny to napis, który pojawia się w miejscu grafiki, jeśli z jakiegoś powodu się ona nie wyświetli. Jego idea jest prosta: ma przekazywać tę samą treść, co obrazek. Jeśli więc wstawiasz na swoją stronę o chomikach zdjęcie chomika przy śniadaniu, zadbaj o to, by tekst alternatywny zdjęcia brzmiał, na przykład, „Mały biały chomik dżungarski je marchewkę”. Oczywiście zasada ta dotyczy tylko tych grafik, które nie są typowo dekoracyjne – ornamenty nie są istotne dla pozycjonowania.

W dzisiejszym świecie od korzystania z grafik po prostu nie da się uciec – i właśnie dlatego, zamiast robić to bezmyślnie, warto zabrać się do tego w sposób, który wspomoże pozycjonowanie strony. Być może okaże się, że jeden obraz powie więcej niż tysiąc słów kluczowych.